Vraag & Antwoord (6)

Dit is de laatste pagina naar pagina 5


Gabriella Helderziende

VraagIk ben ook in de praktijken van Gabriella Helderziende getrapt. En ik kom maar niet af van de bedragen die PayForWeb van mijn creditcard afschrijft. € 79,80 per maand, soms per 3 weken zelfs. Ik heb alles geprobeerd bij Gabriella. Wat kan ik nu nog doen om dit te stoppen, of eventueel mijn geld terug te krijgen?
[7 januari 2013]

AntwoordOp www.payforweb.com is informatie op te vragen over recente betalingen. Men heeft ook een klantenservice met Nederlands telefoonnummer: 085-888-1056. Maar mogelijk komt u daar niet verder mee, want men schijnt alleen geld te incasseren voor oplichters.
Payforweb.com is ondergebracht bij een provider in Amsterdam: LeaseWeb B.V. (leaseweb.com) en daar kunt u melding maken van klanten die hun voorwaarden niet naleven.
Verder kunt u contact opnemen met uw creditcard-maatschappij en natuurlijk uw eigen bank.


(Goed Leven met) Euroshopping

VraagEnige tijd geleden heb ik bij Goed Leven een zuurstoffles besteld. Deze kreeg ik thuisgestuurd met nog wat waardeloze rommel, die ik niet besteld had! Dit moest ik terugsturen, wat mij ook nog 6,75 euro kostte.
De zuurstof heb ik betaald. Nu krijg ik vandaag weer een zuurstoffles toegestuurd. Wat moet ik er mee doen? Terugsturen kost weer veel geld, en ik heb hier niet om gevraagd.
[7 december 2012]

AntwoordEuroshopping is berucht om dit soort oneerlijke praktijken. Goederen die u ongevraagd krijgt toegestuurd, hoeft u niet te betalen en ook niet te retourneren. U zou alleen het bedrijf kunnen meedelen dat men de ongewenste artikelen weer kan komen afhalen. Laat u ook niet intimideren door aanmaningen, incassobureau's en deurwaarders in een later stadium. Aan die laatste twee kunt u laten weten dat het om ongevraagde zendingen gaat, en dat u die niet zult betalen.
Het kan handig zijn om een kopie van het bestelformulier te hebben, om aan te tonen wat u wel en niet hebt besteld. Let ook goed op dat er in de kleine letters niet ergens staat dat u zich bij de aankoop van een bepaald product automatisch abonneert op een serie vervolgzendingen van dezelfde aard. In zo'n geval moet u zich eerst nadrukkelijk afmelden voor verdere zendingen.


“Luxus Reisen” (Kufsteinglück) en zaalhuur

VraagMijn vraag is: kunnen wij de verhuur van een zaal nog opzeggen? Wij zijn er achter gekomen dat het gaat om dubieuze verkoop, waar mensen via een pamflet zijn uitgenodigd om producten te kopen. Naar wij dachten, en zo deden ze zich ook voor, ging het om een busreis en wilden ze een tussenstop bij ons maken voor een kopje koffie en een kopje soep. Nu blijkt het om het bedrijf Luxus Reisen BV te gaan. Graag een reactie wat te doen bij annulering van onze kant. Wij hebben een bericht gestuurd naar dat bedrijf dat het niet doorgaat, maar daar nemen ze geen genoegen mee.
[30 september 2012]

AntwoordOmdat de huur van uw zaal gedaan is onder valse voorwendsels en onder een valse naam (de naam Luxus Reisen komt niet voor op de uitnodigingsbrief die mensen hebben ontvangen), kunt u zondermeer de overeenkomst verbreken.
Verder gaat het inderdaad om dubieuze en onwettige zaken, waar u vanzelfsprekend niet aan mee hoeft te werken, zelfs niet aan mee mág werken.
U kunt u ook altijd beroepen op de standaardhuurvoorwaarden, die onwettige activiteiten verbieden.
Tenslotte is het ook nog de vraag of de huurder wel een vergunning heeft voor het organiseren van verkoopactiviteiten in uw zaal.
Een goede zaak dat u de boeking wilt afzeggen, dat zouden álle zaaleigenaren moeten doen in zo'n geval.
Maakt u de huurder duidelijk dat hij niet welkom is bij u, dat hij daar genoegen mee zal moeten nemen en dat u niet meer door hem lastiggevallen wilt worden.


Dit is de laatste pagina naar pagina 5