O'Lacy's International B.V., Utrecht

[3 februari 2009]

Ik kocht in december 2008 bij de Jumbo supermarkt een pakje O'Lacy Cakerolletjes met FrambozencrŤme, waarvan ik na het eten ernstig onwel werd (misselijkheid, buikpijn en hevige krampen). Om zeker te zijn dat het aan de rolletjes lag, heb ik er een paar dagen later nůg eentje geprobeerd. Met hetzelfde resultaat.
Omdat O'Lacy een antwoordnummer op hun producten vermeldt, heb ik een brief gestuurd met mijn ervaringen. Ik heb daarbij vermeld dat ik lijd aan Hernia Diafragma (middenrif-breuk), en dat er misschien ingrediŽnten in de - overigens erg zoete - cakes zitten die mijn maag niet kunnen verdragen. Mogelijk dat men kon uitzoeken welke ingrediŽnten patiŽnten zoals ik niet kunnen verdragen.

O'Lacy reageerde direct met een ontvangstbevestiging en korte tijd later met een vriendelijke en positieve reactie. Uit die reactie blijkt dat de onderneming prijs stelt op dit soort reacties en dat men altijd streeft naar verbetering van de producten. Inmiddels had men ook de producent van de cakerolletjes om commentaar gevraagd, en die opperde dat een minimale beschadiging van de verpakking tot bederf geleid zou kunnen hebben (de vermelde houdbaarheidsdatum was uiteraard nog niet verstreken) en ook was het mogelijk dat ik allergisch was voor een van de ingrediŽnten.
Voor de moeite van het melden en het ongemak, had O'Lacy twee tegoedbonnen van Ä 2,50 bijgesloten, te besteden aan O'Lacy's producten.
De betrokken reactie van O'Lacy's is een Zonnetje waard.