Gamma, Almelo

[30 augustus 2007]

Mijn Ranex draad-telefoon is anderhalf jaar oud en heeft de geest gegeven. Dat wil zeggen, veel functies doen het wel, maar hij blokkeert de telefoonlijn waardoor er niet meer gebeld kan worden.
Omdat er op de doos van het toestel vet gedrukt staat dat er 2 jaar garantie is, ga ik er mee naar de retourbalie van de Gamma.
Ik ben op alle mogelijke tegenwerking voorbereid, en verwacht hooguit dat men gaat proberen om het toestel gerepareerd te krijgen, waarna ik er waarschijnlijk nooit meer iets van hoor.
Maar de vriendelijke dame achter de balie belt iemand en komt terug met de mededeling dat ze het toestel mag omruilen voor een nieuwe.
Zoals verwacht komt ze terug met de mededeling dat het betreffende toestel niet meer in voorraad is. Een vervangend model dat ze heeft meegenomen heeft niet dezelfde functies, zoals SMS en nummerweergave, en de medewerkster komt daarop zelf met de optie om het geld volledig terug te betalen. Zodat ik zelf kan kijken of ik een vervangend toestel kan vinden.
En tot mijn grote verbazing wordt het volledige bedrag van het toestel zonder verder gezeur terugbetaald.
Dat verdient toch wel een compliment, ofwel aan Gamma zelf of aan de leverancier van de Ranex telefoon.