Fiber Nederland

Fiber Nederland

[16 december 2014]

F

iber Nederland uit Amsterdam heeft een unieke en verfrissende manier van werken, afgaande op de reclameteksten tenminste. De opstellers daarvan hebben een goed gevoel voor wat er in de regio's in Nederland leeft, en weten daar ook op een passende wijze op in te springen. Naar aanleiding van het tumult veroorzaakt door kabelbeheerder Cogas in Twente, heeft Fiber Nederland een reclamekrantje met de naam “De Krânt. Editie Twente” verspreid. Onder de kop “Twente kan wčl kiezen” probeert men klanten te werven voor haar glasvezeldiensten.
In de krant wordt de lezer op een keurige wijze met “u” aangesproken (evenals op de webzijde trouwens!) en probeert men de Twentenaar op zijn eigen nuchtere wijze en met een goed gedoseerde hoeveelheid humor van het aanbod te overtuigen.
Ook de gebruikelijke disclaimer onderaan verzonden mailtjes (afbeelding) is dermate eigenzinnig en afwijkend, dat Fiber Nederland een plaatsje in deze rubriek verdient.

Helaas is niet alles rozengeur en maneschijn bij Fiber Nederland. In de rubriek Consument leest u daar meer over.