StarBright

StarBright

[18 oktober 2005]

De enveloppe had ik niet meteen opengemaakt omdat ik dacht dat de inhoud weer van Fitanova of Lust4Love zou zijn, gezien de schuine rode strepen aan de boven- en onderzijde.

De post komt uiteraard wel weer van Esp 120 in Eindhoven - nee, dat adres gebruiken ze zelf nooit - maar de inhoud is vernieuwd. Althans het product dat ze ons willen aansmeren is nieuw. De gefantaseerde prijs is weer als vanouds. Het “gewonnen” bedrag is nu € 15.000,00, maar bedragen kunnen elke dag veranderen bij deze fantasten.

De prijs van 15.000 euro is dus weer gewoon een leugen, duizenden mensen krijgen dezelfde brief met dezelfde belofte, en dus krijgt niemand iets. Hooguit 1 euro om ons aan het lijntje te houden.

Wat is het product StarBright? Een tube tandpasta voor “een parelwit sterrengebit”! Een tube van maar liefst 50 ml. (Dat is een piepklein tubetje.)
En wat kost die “VIP-behandeling” van ons gebit? Maar een armzalige € 39,95! 't Is bijna te geef.
En het mooie is: we krijgen élke maand een nieuwe dosis.

Bij het Kruidvat kosten zes tubes van 75 ml. (de helft groter dus) € 6,00. Op die tubes staan dezelfde mooie witte tanden afgebeeld en de teksten zijn in het Nederlands. Geen Engels dus zoals op de StarBright doos. Eén van die teksten is, vertaald: “Met de kracht van baksoda”.

In de brief van StarBright staat o.a.: “Klant is koning-garantie: Wij willen tevreden klanten. Als u de bestelling binnen 7 werkdagen retour stuurt, krijgt u zonder vragen direct uw geld terug.*”
Het sterretje aan het eind moet naar een voetnoot verwijzen, en na enig zoeken blijken de kleine lettertjes aangevuld te zijn met de volgende tekst:

“Bent u niet tevreden over uw bestelling dan heeft u 7 dagen de tijd om het product te retourneren en uw geld terug te vragen. Hierbij geldt de voorwaarde dat de verpakking niet aangebroken mag zijn.”

Hoe kun je nou weten of je tevreden bent over een product als je de verpakking niet mag openen?! Typisch een lulkoekgarantie, zoals alles van deze mensen lulkoek is.