Fitanova (3)

[11 maart 2005]

Ook Fitanova weet van geen ophouden.
Ik krijg nu al weer voor de vierde keer hun post. Deze keer bedient men zich van hetzelfde trucje als Hits To Remember pasgeleden deed. Dat is niet zo vreemd, omdat beide bedrijven bij elkaar horen.

“Heeft u niet gereageerd?! Wij hebben uw claimformulier nodig, zelfs als u uw prijs niet wilt hebben. Zegt u ook nee tegen € 65.000,00?”

Zo begint de brief. En ondertekenaar Angelique van Veen vervolgt met te zeggen dat ze hebben geprobeerd contact met mij op te nemen, maar zonder succes.
Er staat niet bij hoe men dat heeft gedaan, per telefoon, e-mail, telex, telefax, postduif, koerier met paard en wagen of gewoon per TPG-Post.

Ik begrijp niet waarom men per se het claimformulier moet hebben, men heeft toch al mijn naam en adres? Gewoon de 65.000 euro in een envelopje douwen, een postzegeltje erop en het komt in de bus. Mijn bus, als alles goed gaat.

Een maand geleden heb ik dus een prijs gewonnen, maar die niet opgevraagd.
Maar, goed nieuws!! De baas van Angelique heeft een keer over zijn hart gestreken, en ik kan de poen alsnog krijgen.
Het originele bekendmakingsformulier is uit het archief gehaald en aan mij toegestuurd. Er staat in vet rood op: Kopie uit ARCHIEF altijd terugsturen.

De achterzijde van de kopie bevat zelfs een prachtige ronde vlek van een koffiekopje. Heel kunstig nagemaakt, want de hele kopie is gewoon nep!
Evenals het verhaaltje dat ik dat formulier absoluut moet terugsturen, omdat het het enige exemplaar is dat men heeft.

Op de brief zit ook nog een gele sticker waarop staat dat het uitermate belangrijk is om de paarse sticker met streepjescode en het prijzengeld op het antwoordformulier te plakken. Wat voor geheime informatie zou daar dan wel niet in zitten?

Wat ook zo merkwaardig is? Mijn prijs vervalt als ik niet binnen 48 uur reageer. Maar er staat nergens een datum of tijd waarbij die periode ingaat. Ik kan dus altijd nog reageren!

Omdat ik winnaar ben van het gigantische bedrag van 65.000 euro, kan ik ook nog eens een prachtige Mercedes-Benz winnen. Dat is een klein Duits autootje.

Inmiddels weet u allang dat alle poespas en lekkermakerij alleen maar tot doel hebben om mijn bankrekeningnummer en handtekening te krijgen.
Als men die eenmaal heeft, dan volgt er een niet te stoppen stroom van automatische afschrijvingen voor allerlei onzinnige gezondheids- en afslankpillen.