Geen internet door vergeetachtigheid

KPN

28 december 2015

Op vrijdag valt de internet-verbinding uit. Op zaterdag is die nog niet hersteld en daarom wordt de KPN-storingsdienst gebeld. Nee, er is geen storing bekend en er zijn ook geen werkzaamheden. De dame aan de telefoon kan zo niet zien wat er mis is, en adviseert om de modem te resetten. Dan zal het wel weer werken. Een niet zo snugger advies, want als er geen ADSL-signaal is dan heeft resetten ook geen zin.
Na een nieuw telefoontje volgt er een gesprek met een mannelijke telefonist. Hij stelt de goede vragen en ziet ook direct op zijn meters dat er totaal geen signaal meer door de leidingen komt. Alle monteurs zijn op dat moment bezet en er moet dus gewacht worden tot maandag. Op maandagmorgen ontdekt de KPN-monteur al snel wat er aan de hand is. In de wijkcentrale is er een omzetting geweest waardoor het signaal een minder lange weg naar de woning hoeft af te leggen. Men is echter één ding vergeten: de fysieke kabel naar de nieuwe route te monteren!