Valse bankberichten

[27 september 2014]

Hieronder één van de vele nepberichten die via e-mail worden verspreid, en die afkomstig lijken te zijn van een bank. Op de webzijdes van de banken wordt hiervoor gewaarschuwd, en vele andere waarschuwingszijdes zoals o.a. Fraudehelpdesk.nl doen hetzelfde.
Sommige van deze berichten zijn via een vertaaldienst op internet uit een andere taal vertaald en bevatten zulk krom Nederlands, dat ze meteen door de mand vallen. Dit betreffende bericht bevat minstens 12 aanwijzingen dat het vals is, in de vorm van taal- en andere fouten.
Helaas zijn er toch veel mensen die erin trappen en klakkeloos op een link klikken. Onderstaand bericht bevat alleen de tekst, de opmaak en de links zijn verwijderd.

 

“Onderwerp: U heeft nog geen IBAN Digipas?!
Datum: Thu, 18 Sep 2014 04:38:42 +0200
Van: SNS-Bank <geen-reactie@sns.bank.net>
Aan: Undisclosed-Recipients:;

Geachte heer/mevrouw,

Sinds 1 augustus 2014 kunt u alleen nog maar geld overmaken naar IBAN (International Bank Account Number) en niet meer naar de 'oude' 7 tot 10-cijfierige rekeningnummers. Deze nieuwe manier van betalen komt voor uit de Europese wetgeving. Geld overmaken via Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app verandert hierdoor ook.

Wat is er verandert sinds 1 augustus 2014?

Als u na 1 augustus een overboeking doet, moet u zelf de volledige IBAN invullen van degene aan wie u geld wilt overmaken. De 'oude' rekeningnummers worden niet meer automatisch omgezet naar IBAN.

Wat betekent dit voor uw digipas?

U kunt nog gebruik maken van uw huidige digipas t/m 25 september. Na 25 september moet u gebruik maken van één die IBAN overschrijvingen accepteert. Let op: U kunt nog gebruik maken van uw huidige digpas t/m 25 september.
Na 25 september betaald u voor deze IBAN Digipas 34,95EUR. Dit bedrag word automatisch van uw rekening afgetrokken.

Vraag nu nog geheel gratis de IBAN Digipas aan

Bezorgen van de IBAN Digipas

Deze word door de APM Logistics afgeleverd. Uw oude moet eerst opgehaald worden door de APM Logistics. Hiervoor word er een afpsraak met u gemaakt.

Met vriendelijke groet,

SNS Bank”