StarBright (7)

106 berichten Terug

Van:Peter Witvliet [4 oktober 2007]

Goede avond, Het lijkt er op dat StarBright zijn naam heeft veranderd in... TripleWhite. Zelfde verkooppraatje en prijzen.
Groet, Peter

Van:Bea Flipse [4 oktober 2007]

Hallo, eind 2006 kreeg ik een telefoontje van Starbright. Of ik een tube tandpasta wilde bestellen voor slechts € 4,95. Ik heb heel goed nagevraagd of ik het kon opzeggen, was geen probleem. Bij de proefzending zou een brief zitten met alle gegevens. Na een paar weken werd er inderdaad € 4,95 van mijn rekening afgeschreven, maar ik ontving niets. Naief als ik ben dacht ik: dat komt nog wel. Maar er kwam niets. Wel weer een afschrift van de Postbank na een paar weken dat er € 39,95 was afgeschreven voor een vervolgzending. Maar ik had nog steeds niets ontvangen. Ik heb toen telefonisch contact gezocht met Starbright. Na veel zoeken op internet kwam ik daarachter. Ik kreeg een vreselijk arrogant mannetje aan de telefoon die mij vertelde dat dan de zendingen wel zoek geraakt zouden zijn bij de post. Maar dat ik wel moest betalen. Ik ben kwaad geworden en heb gezegd dat ik niets meer met hun te maken wilde hebben. Hij zou de leveringen stoppen. Ik zei nog welke leveringen? Maar goed, ik heb de Postbank gebeld en heb beide bedragen laten storneren en hun rekeningnr. laten blokkeren. Ik dacht er toen vanaf te zijn. Maar op 7 september jl kreeg ik een aanmaning van Starbright voor € 39,95 wat nog open zou staan. Deze rekening moest binnen 14 dagen betaald worden anders zouden ze het doorgeven aan incassobureau Intrum Justitia. Maar ik kreeg de brief op 7 september terwijl hij gedateerd was op 23 augustus 2007. Ik zou zowiezo te laat zijn dus met betalen. Maar omdat ik het totaal niet eens was met de gang van zaken heb ik een mail gestuurd naar Starbright om aan te geven dat ik het niet eens was met deze aanmaning. Omdat ik nog nooit te maken heb gehad met een incassobureau, ging ik ervan uit dat zolang ik bezwaar heb aangetekend bij Starbright er niets zou gebeuren. Ik zat te wachten op een reactie van Starbright. Maar die bleef uit. Om van heel het gezeik af te zijn, heb ik op 2 oktober 2007 toch maar besloten om de € 39,95 te betalen. Ik was het zat. Op 3 oktober kreeg ik echter een brief van Intrum Justitia met een openstaande vordering van € 103,45. Terwijl voordat ik deze brief kreeg ik de vordering al betaald had van € 39,95.

Wat moet ik nu doen? Ik lees allerlei vage verhalen over zowel Starbright als over Intrum Justitia, dat het beiden oplichters zijn. Ik weet het niet meer. Moet ik het betaalde bedrag van € 39,95 storneren? Moet ik Intrum Justitia aanschrijven? Of toch het hele bedrag betalen van € 103,45? Het is eigenlijk toch te zot voor woorden dat je zoveel trammelant hebt over een tube tandpasta die ik nooit heb ontvangen.

Als het gaat om het sturen van een aanmaning of het doorgeven van adressen aan Intrum Justitia dan weten ze alle gegevens precies, maar als het gaat om het verzenden van pakketten met tandpasta, dan raken die ineens zoek bij de post. Vreemd!

Wie kan mij helpen aub? Of met advies of met sites waar ik mijn verhaal kwijt kan? Ik moet het bedrag voor 8 oktober aan Intrum Justitia hebben betaald. Er staat "betaal op tijd en voorkom verdere problemen en kosten". Ik heb geen zin om voor nog meer kosten te komen te staan.
Alvast bedankt.

Recht & Krom:Het bedrijf waartoe Starbright behoort is geen fijn bedrijf, dat mag duidelijk zijn. Ook over Intrum Justitia zijn veel klachten te vinden op internet. Als u nooit iets ontvangen hebt, dan had u ook niets hoeven te betalen. Bovendien had u slechts de verzendkosten van 4,95 hoeven te betalen. Door het betalen van 39,95 hebt u uw juridische positie niet versterkt. Toch zouden wij u adviseren om niets meer te betalen! Schrijf wel een brief aan het incassobureau waarin u dat duidelijk stelt, alsmede dat u het oordeel van de rechter met vertrouwen tegemoet ziet.
Het betaalde bedrag kunt u het beste laten storneren, nu dat nog kan.

Van:Mirjam Voornhout [16 november 2006]

Hallo, ook ik ben er ingetrapt en StarBright blijft geld van mijn rekening halen. Ik heb het nu teruggevorderd en de opdracht gegeven het te blokkeren. Maar ik las dat er heel veel mensen dit zelfde is gebeurd. Verschrikkelijk toch dat dit gebeurt!
Ik wil ook waarschuwen voor Puzzelrijk, want die doen hetzelfde. Met vriendelijke groet.

Van:Jenny Tromp [30 oktober 2006]

Ook ik werd telefonisch benaderd door StarBright en ik heb de tandpasta wel gekregen voor 4,95. Deze is ook netjes afgeschreven, helaas zat er niks bij de tandpasta in omdat ze zeiden dat het éénmalig was en er geen verplichtigingen bij zaten. Wat schetst mijn verbazing, op 26 oktober is een bedrag van 39,95 afgeboekt. Niets ontvangen! Ook geen machtinging gegeven om geld van mijn rekening af te halen. Waar halen ze het lef vandaan! Het zijn oplichters. Inmiddels het geld terug laten storten en ga actie ondernemen bij de bank. Het is schandalig dat mensen zomaar geld van je rekening af kunnen halen zonder toestemming.
Ik hoop dat andere gedupeerden hun geld terugkrijgen en het opgelost wordt. Anders moeten wij ons gezamenlijk bundelen om zulke praktijken tegen te gaan, als het moet voor de rechter!

Van:Daphne [17 septemer 2006]

Dag beste mede-gedupeerden... Ik heb ook problemen met StarBright. ze belden me of ik voor 4,95 een proefpakket wilde hebben en dan een waardebon voor een gratis lichtbehandeling. Klonk een beetje te mooi om waar te zijn dus ik vroeg: zit er dan niets aan vast? Nee, nee, nee helemaal niet. Nou dat bleek dus anders. Nu is er al 2 x 39,95 van mijn rekening afgeschreven. Na die 4,95 ben ik ook opeens geabonneerd! Krijg ik iedere keer tandpasta toegestuurd die ik elke keer met een boze brief terugstuur. Ik heb er ook specifiek ingezet dat ik géén toestemming verleen om iets van mijn rekening af te schrijven en dat ik géén klant van ze wens te zijn. Mocht het nu weer gebeuren dan geef ik ze aan bij de politie (goede tip van Peter, zie bericht december 2005). Ook laat ik ze blokkeren bij de bank. Ik heb mijn geld al twee keer gestorneerd.
Maar voor iedereen die nog even een pittige brief wil sturen of voor het retourneren van producten heb ik hier het antwoordnummer, scheelt je weer postzegels! Met hun zwendel verdienen ze genoeg dacht ik zo! Antwoordnr. 10083, 5500 VB Veldhoven. Groetjes, Daphne.

Van:Maarten v/d K. [14 septemer 2006]

Ik werd vanmiddag gebeld door iemand van StarBright, dat ik een gebitstest op internet heb ingevuld. Dat klopt, en als dank kreeg ik een tube StarBright voor slechts 4,95. Ik heb gevraagd of er niks aan vast zat, en dat was volgens de dame aan de lijn niet zo. Je kreeg de eerste tube voor 4,95 daarna kon je meteen bellen dat je er weer vanaf wou want anders zou je elke maand een tube opgestuurd krijgen voor 39,95 p/s.
Ik gaf al aan dat ik het dan bij die 1e tube wou houden en dat was geen probleem. Ik ben nu nog in afwachting van het pakje en ook de welkomstbrief. Nu lees ik dit forum op internet en word ik niet blij, ik hoop niet dat ze me oplichten...
Mocht dit nou toch het geval zijn, hoe moeilijk is het om een rekeningnummer te blokkeren? Ik heb daar geen ervaring mee. Gr. Maarten.

Van:Jan Pool [8 septemer 2006]Mail van StarBright

Onderstaande mail kreeg ik net in mijn mailbox, zal ook wel weer oplichting zijn. Meer mensen deze ervaring?
StarBright - Nu bellen = stralend witte tanden!

Beste heer Pool,
Ja, u wordt uitgenodigd om mee te doen met de grote gratis StarBright actie.
Bel het gratis servicenummer: 0800 – 0 20 11 33
en geef uw persoonlijke code: *********** door. (Code door mij verwijderd)
(ma t/m do van 9.00 tot 21.30 uur, vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur, zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur.)
U ontvangt per post gratis 1 verpakking StarBright Extra Whitening ter waarde van € 39,95. U betaalt alleen een klein aandeel in de administratie- en verzendkosten à € 4,95. Uw gratis verpakking is voldoende voor 1 maand. U probeert StarBright zonder enige verplichting, zodat u zelf kunt zien hoe u stralend witte tanden krijgt met StarBright.

StarBright Extra Whitening biedt u overtuigende voordelen:
* StarBright geeft u stralend witte tanden zonder dure tandheelkundige ingrepen.
* StarBright verwijdert op een 100% veilige manier uw tandaanslag.
* StarBright geeft u al binnen 1 week resultaat.

Overtuig uzelf van StarBright Extra Whitening, zonder ervoor te betalen.
Met vriendelijke groet,
Peter Visser
Directeur

PS Bel ons snel op, want deze gratis actie is slechts 3 dagen geldig.

Uw e-mailadres is verkregen via acties op het Internet en/ of couponboekjes. U heeft de organiserende bedrijven en door hen geselecteerde derden (zoals wij) toestemming gegeven om u aanbiedingen per e-mail te doen door deelname aan prijsvragen waar deze toestemming in de deelnamevoorwaarden en/of voorwaarden op de site vermeld staat en/of door uw toestemming door e-mail bevestigd te hebben. Indien u van ons geen aanbiedingen meer wenst, klik dan hier. Wij zullen uw e-mailadres dan niet meer gebruiken. Bovendien zullen wij dit doorgeven aan de leverancier waarvan wij dit e-mailadres hebben verkregen. E73A008-01

Van:K. Odems [6 juli 2006]

Mijn dochter was zo dom om na een telefoontje van Starbright akkoord te gaan met een eenmalige zending van een tube Starbright t.w.v. 39,95 voor maar 4,95. Na ontvangst van de zending zit er een andere tandpasta in, nl. Extra Whitening. Deze kost in de winkel ook 4,95, dus waar is het voordeel. Na een telefoontje naar de klantenservice van Starbright kreeg ik het advies om "maar in de winkel een tube tandpasta voor 4,95 te kopen". Wat heet klantenservice. Het bedrag wat afgeschreven is van mijn rekening heb ik inmiddels terug laten boeken en ik ben niet van plan om de door mij ontvangen tube te betalen. Dat is het risico als je mensen in de maling wilt nemen.

Van:Liesbeth Hofstede [26 juni 2006]

Ook ik werd in juni telefonisch benaderd door Global Collect bv. met een aanbod voor StarBright Extra Whitening. Ik kreeg een tube aangeboden voor 4,95 en heb deze ook ontvangen. Dus tot zover geen probleem. Maar tijdens het internet bankieren zag ik dat er 39,95 van mijn rekening was afgeschreven zonder dat ik product heb willen hebben of heb ontvangen. Gelukkig had ik wel een telefoonnummer gevraagd van de klantenservice van Global Collect b.v. (040-2302494) zodat ik om opheldering kon vragen. Het verhaal was dat ik een brief bij mijn eerste zending had gehad en als ik daar niets mee deed werd er automatisch een nieuwe zending verstuurd enz... Maar ik heb nooit een brief ontvangen. Na mijn boze telefoontje heeft de mevr. aan de lijn mij verzekerd dat de zendingen zouden stoppen. Het pakketje waarvan het bedrag was afgeschreven zou vandaag zijn verzonden. Deze moest ik maar terugsturen. Ik heb de bank gebeld en het geld terug laten storten. De bank vertelde mij dat ik op mijn regiokantoor kan regelen dat Global Collect b.v. geen geld meer van mijn rekening kan afschrijven. Ik moet hiervoor een formulier ondertekenen. Ik hoop dat ik met dit verhaal weer een aantal gedupeerde mensen kan helpen en hoop dat aan dit soort praktijken snel een eind komt. Ik heb in ieder geval geleerd om nooit meer zo iets stoms te doen.

Van:Marijke [20 juni 2006]

Hee hallo, ik heb vanmorgen de bank gebeld en alles zou worden teruggestort, en Global Collect werd per direct geblokkeerd. Heb ook niets ontvangen zelfs geen brief. Werd enige tijd geleden gebeld door iemand n.a.v. een enquete en ik zou meedingen naar een zonnebank. Dat was de prijs, ik zou een gratis tube krijgen. Op 1 juni werd er afgeschreven door ze maar had tot vandaag nog geen brief of tube. Geen moeite, in 2 minuten geregeld! Snap niet dat dit wordt toegestaan. Het zijn hun regels, volgens de wet kan dit niet. Tis pure oplichterij. Groet, Marijke.

Van:D. Gören [20 juni 2006]

Hallo mensen, jammer genoeg heb ik ook meegedaan en heb mijn tube wel ontvangen maar zie vandaag dat dat ze zonder mijn toestemming een bedag van 39,95 van mijn rekening hebben afgeboekt.
Dat laat ik niet over me heen gaan en de oplossing is simpel, ga morgen gelijk mijn bank bellen en laat het bedrag terugboeken en dat bankrekeningnummer blokkeren voor verdere afboekingen.

Van:Lotje [19 juni 2006]

Ik heb een reactie op Starbright want volgens mij werkt het bedrijf nu op een andere manier. Ik werd telefonisch benaderd dat ik aan een enquete had meegedaan en was uitgekozen als winnaar en dat ik een maand die tandpasta mocht uitproberen voor € 4,95 (verzendkosten).
Ik doe wel meer mee aan een enquete op internet, dus dat geloofde ik. Ze moest mijn gegevens hebben en het bankrekeningnr. Dat heb ik gegeven (stom, stom) en na een paar weken werd er € 4,95 afgeschreven, maar geen tube tandpasta. Toen ben ik gaan zoeken op internet en kwam deze site tegen met reacties en afgezien van de werkwijze komt het allemaal overeen. Ik moet ook binnen 4 weken reageren hoe de tandpasta is en anders wordt er weer € 39,95 afgeschreven, maar hoe kan ik reageren als ik geen telefoonnummer heb en zij zullen mij zeker niet meer terug bellen. Dus ik ga snel naar de bank en laat die € 4,95 terugboeken en blokkeer mijn rekening voor het rekeningnummer van Global Collect BV. Wellicht zijn er al meer mensen op deze telefonische wijze benaderd!

Recht & Krom:De werkwijze van StarBright, Fitanova, Geluksbode, PuzzelParty, etc. is dit jaar inderdaad deels gewijzigd. Van het sturen van brieven over een “gewonnen” grote geldprijs zijn ze overgeschakeld op een telefonische benadering, zo blijkt ook uit de laatste ± 45 geplaatste reacties.

Van:Lieselotte [19 juni 2006]

Ook ik ben met mijn stomme kop ingegaan op de vriendelijke dame aan de telefoon die zelfs mijn gesprek opgenomen had, tenmiste dat zei ze. Maar zoals jullie nooit iets ontvangen, ik ga morgen wat telefoontjes plegen!

Van:G. Ravelli [16 juni 2006]

Nou, hier nog een persoon die er is ingetrapt. Er werd bijna 4 weken geleden 4,95 van mijn rekening af gehaald maar nog steeds niets ontvangen. Gelukkig zag ik dit forum en heb gelijk een brief gestuurd, Postbus 90, 5500 AB Veldhoven, dat ik het niet op prijs stel om verdere producten van Starbright af te nemen en heb ook gelijk het bedrag gestorneerd. Ik hoop dat het hier bij blijft en dat ze niet meer geld van mijn rekening afschrijven.

Van:RockChickie [14 juni 2006]

Ik wilde nog even zeggen dat ik die 39,95 euro nog heb kunnen terugkrijgen van de bank. Ik krijg een rode kaart toegestuurd, en die moet ik opsturen naar Global Collect. Doen zij moeilijk, dan kan de bank een selectieve blokkade op mijn rekening plaatsen.
Brenda.

Recht & Krom:Global Collect voert alleen maar incasso-opdrachten uit, en zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar hun opdrachtgever, in dit geval dus StarBright. Je kunt de kaart dan ook beter direct naar StarBright sturen, en hopen dat ze niet nóg een keer hetzelfde bedrag afschrijven.

Van:Marcia 2411 [13 juni 2006]

Hey mensen, ik schrik hier van! Toevallig had ik vandaag de post doorgekeken en keek ik per ongeluk in een brief die voor mijn broer was. Hij heeft namelijk ook de aanbieding gekregen om een nummer te bellen: 0800 - 0 20 11 33 met een persoonlijke code erbij. 4,95 verzendkosten betalen en dan krijg je je pakketje, een verpakking StarBright ter waarde van 39,95. Nou, mooi niet dus!
Mijn broer gaat hier niet op in maar ik heb het wel gedaan! Ik vroeg me al af waar mijn pakketje bleef, dus wilde contact met ze opnemen en zo kwam ik ook op dit forum! 29-05-2006 ma 4337.76.927 Global Collect BV af € 4,95 toen is het geld pas afgeschreven en zeker 3 weken daarvoor werd ik gebeld, dus vroeg me al af hoe lang het nog ging duren. Ben dus zo stom geweest om via de telefoon toe te stemmen, hoe ze aan mijn mobiele nummer komen weet ik niet eens! Ben benieuwd of die 39,95 dan ook nog wordt afgeschreven, want ik las dat dat bij jullie dus wel het geval was. Ik laat het nog wel weten als er 39,95 is afgeschreven.
Groetjes Marcia.