Heleesun / Princessa

15 berichten

Van:Emmeke [30 december 2009]

Hallo, afgelopen week ontving ik een rekening van een incassoburo voor een bedrag van inmiddels 140 euro. Ik heb ooit eens een proefpakketje aangevraagd met een kostenplaatje van 3,95. Indien ik niet zou opzeggen, zou er 15,90 worden afgeboekt wanneer de volgende zending zou komen. Ik kreeg wat capsules in een diervoederzakje en heb gelijk doorgegeven geen verder zendingen te willen ontvangen. Er werd kort daarna 2 x 15,90 afgeboekt van mijn postbank-rekening. Heb Heleesun gebeld, en ze zouden het in orde maken, kreeg ook netjes een brief (hoop dat ik die nog heb) dat er een fout gemaakt was door Heleesun. En nu, enkele jaren later krijg ik nog een rekening dus van een incassoburo. Wat moet ik in 's hemelsnaam doen, en heeft iemand hier ook last van en ook een rekening gekregen van een incassoburo?

Groetjes, Emmeke

Recht & Krom:Sommige bedrijven zijn berucht om deze praktijken. Schrijf het incassobureau even een duidelijk briefje met bovenstaande inhoud, en vermeld daarin ook dat u er op vertrouwt nu niet meer lastig gevallen te zullen worden door of namens Heleesun.

Van:Familie Bolck [10 september 2006]

Hallo Dick, wij kregen gisteren een enveloppe van de firma Heleesun uit Tilburg.
Met de felicitaties dat wij uit de provincie selectie een tegoed hebben toegewezen gekregen. (Directie Contant Geld Uitgifte)
In de vorm van een cheque uit de categorie 2 met een totaalbedrag van 75.000 euro, beschikbaar aan te verdelen individuele cheques. Ondertekend door de directeur Pieter van de Bos.
Onder voorwaarden dat we wel een bestelling plaatsen bij Heleesun. Weten jullie hiervan of dit recht is of krom/bedrog?

Recht & Krom:We wachten al jaren op de eerste die een gewonnen prijs heeft ontvangen. Bedrijven geven echt niet zomaar 75.000 euro weg. Het zijn dus alleen maar loze beloftes, beter gezegd leugens.

Van:Y.M. de R. [13 maart 2006]

Reactie namens een niet zo goed lezend persoon. Deze meneer heeft al een jaar met een loterij meegedaan. Hij kreeg vele brieven, die hij met het nodige geld, moest retourneren. Dit om bij de laatste drie kanshebbers te kunnen horen. Als weldenkend mens had ik hem al diverse keren aangeraden ermee te stoppen, maar hij wilde per se doorgaan tot de hoofdprijs uitgegeven werd, voor het einde van 2005.
Het nieuwe jaar is al weer bijna 3 maanden oud, maar meneer heeft niets gehoord van de hoofdprijs en de gelukkige.
Helaas heeft hij weer op een langdurende lokkende loterij ingeschreven; dit keer voor een auto (hij heeft nog niet eens een rijbewijs).
Het is een schande, hoe slechte lezers gelokt worden met bedriegende lokkende praatjes.

Van:Eric V. [10 maart 2006]

Zijn er ook andere reacties van de afslankthee van Princessa? Ze beloofde mij vele kilos af te vallen, met binnen een paar weken al duidelijk resultaat. Voorlopig ben ik 3 kilo aangekomen. Volgens mij is het een aankomthee i.p.v. van een afslankthee.

Van:Wim Huiskamp [7 maart 2006]

Wat ben ik blij dit forum gevonden te hebben.
Onze ervaring met onze 85 jarige moeder is exact zoals door jullie beschreven.
Ze wordt dagelijks met de bovengenoemde direct-mailings bestookt en is treurig nog nooit een prijs te hebben gewonnen.
Ondanks dat wij (kinderen) steeds zeggen: "Ma, gooi die troep toch ongeopend weg" blijft ze er in geloven en er mee doorgaan ...
Vond deze site door de naam Princessa in te typen.
Maar nu blijkt dat al de genoemde plaaggeesten allemaal onder hetzelfde adres staan ingeschreven ... (dit stinkt toch)!
De Hamvraag: Weet iemand een mogelijkheid om in n klap van al deze plaag-bedrijven af te komen?

Recht & Krom:'t Is vervelend, maar alleen verhuizen en daarna nit meer ergens op reageren zou eventueel kunnen helpen. Makkelijker is om alles gewoon ongeopend weg te gooien of te retourneren.

Van:Robin Moize [3 maart 2006]

Mijn moeder van 79 wordt al jaren lastig gevallen door dit type Direct Mail bedrijven, die allemaal grote prijzen in het vooruitzicht stellen. Ze beloven bejaarden goude bergen, maar ondertussen wordt er weer ongemerkt een lidmaatschap op een of ander afgesloten waar men dan weer voor maanden aan vastzit.
Of er wordt via automatische incasso's honderden euro's per maand afgeschreven. In sommige gevallen zelfs zonder dat er ooit een handtekening is ingevuld. Heleesun is wellicht (nog net) niet zo'n frauderend bedrijf als Fitanova, maar hoort zeker in het rijtje van malafide bedrijven thuis. Een heleboel van dergelijke bedrijven worden door dezelfde eigenaren of organisaties (lees: oplichters) geexploiteerd en 'horen' dus bij elkaar.

Ook bedrijven als Readers Digest, Muntpost, IMP, Atlas, het NL Muntenhuis, Hits-to-Remember en niet te vergeten de z.g. 'legitieme' loterijen (!) voeren allemaal zeer agressieve reclamecampagnes om kwetsbare bejaarde weduwen te verleiden tot het kopen van alles wat los en vast zit en ook maar enigszins 'ruikt' naar sentimentaliteit.
Bijvoorbeeld herdenkingsmunten ter nagedachtenis van... vul maar in. Tienduizenden euro's heeft mijn moeder daaraan uitgegeven. Ik ben al weken bezig om al dit soort bedrijven aan te schrijven, automatische incasso's terug te trekken, girorekeningen te blokkeren en terug te laten storten door de Postbank.
We hebben zelfs haar Giro opgeheven en een nieuwe rekening geopend, om zo verlost te worden van alle tientallen automatische incasso's die in de handen zijn van malafide bedrijven. Zelfs de 'legitieme loterijen' sturen bij hun bevestigingsbrief doodleuk weer een machtigingskaart mee om de klant toch maar weer opnieuw over te halen.

Direct Mail bedrijven hebben in feite geen been om op te staan. Zelfs al sturen ze een incassobureau op je dak, dan is er nog niets aan de hand. Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een van die muntbedrijven. Ik heb toen een beleefde doch dringende brief geschreven waarin ik vroeg om schriftelijk bewijs van: de bestelling, de levering, de ontvangst door de klant en evt bewijs van het niet-retourneren van een zending. Aangezien men dat niet kan bewijzen is er ook geen betalingsplicht.
Vervolgens heb ik het incassobureau beleefd doch vriendelijk gevraagd of ze van hun klanten ook niet steekhoudend bewijs vragen. In het geval van Universum Incasso hebben ze de hele zaak laten vallen.

Van:Wim T. [28 februari 2006]

Een handige truuk is om via het KvK-nummer eens bij de Kamer van Koophandel te zoeken. Omdat de wet op de sweepstakes is veranderd, worden oplichtingspraktijken gemakkelijker traceerbaar en zijn de oplichters gemakkelijker te "pakken".

Van:Aart Steenbergen [17 februari 2006]

Op 3-2-06 schreef ik dat Heleesun onterecht zo'n  35 van mijn rekening afschreef en dat de Postbank hier helaas niets aan kon doen. Intussen heeft de Postbank zelf actie ondernomen dat heeft geleid tot a) direct terugstorten van bedrag en b) actie richting Heleesun, die niet kon aantonen dat de automatische incasso terecht was en dus op hun beurt het bedrag heeft teruggestort. Het verschil wordt uiteraard met de Postbank vereffend. Maar met hulde aan de Postbank, de meest ongecompliceerde bank van Nederland en die cht met je meedenkt.

Recht & Krom:Eventjes hadden we de Postbank In Het Zonnetje gezet, maar bij nader inzien gaat de bank toch in de fout door incassomachtigingen niet vooraf te controleren en misbruik niet meteen te bestraffen.

Van:Ludmilla [13 februari 2006]

Voor heer Aart Steenbergen [3 februari 2006]
Het andere adres van Heleesun is Postbus 1413, 5004 BK Tilburg. Groetjes.

Van:Ludmilla [13 februari 2006]

Voor mevrouw/heer A. Sloof, de brief van [5 januari 2006].
Tel. nr. van Princessa is 0900 9990011, 0900 2020558. Fax: 0900 9990022.
Post naar: Postbus 1359, 5004 BJ Tilburg. Groetjes en succes.

Van:Aart Steenbergen [3 februari 2006]

Heleesun schrijft met een incasso-opdracht zo'n  35 van mijn rekening af terwijl ik nooit iets bij ze heb besteld. Desgevraagd kan de Postbank de betaling helaas niet storneren omdat het om een eenmalige incasso gaat. Heleesun geeft verder niet thuis.
Hun officile adres in Nederland is Akkerstraat 30, 5126 PJ Gilze. Als iemand een ander adres heeft hoor ik dat graag.

Van:A. Sloof [5 januari 2006]

Wie heeft voor mij een tel nr van de firma Princessa? Ik heb afslankthee besteld voor (incl verzendkosten) 19,99, er wordt gewoon 27,65 afgeschreven en er wordt hierna gewoon niet geleverd.
Ik wil gaarne een gesprek met ze maar ja, zonder telefoon wordt het moeilijk.

Van:Didier [19 december 2005]

Dit zijn eerste klas natuurprodukten want ik ben er al jaren klant.

Recht & Krom:Wie zijn er eerste klas natuurprodukten? En hoe hoog was w gewonnen en uitgekeerde prijs?

Van:Jan Zonjee [5 december 2005]

De kluwen van handelsnamen is gemakkelijk te achterhalen via de website van de Kamer van Koophandel. Zoek op de naam of op de straat en het hele rijtje, inclusief de BV'tjes van de eigenaren A. van Deijk en P. de Nooijer komt op uw scherm:

Bedrijven ingeschreven op Akkerstraat 30, 5126 PJ Gilze

Handelsnaam + KvK-nummer:

Garant-O-Matic: 18022770 0001
Medic B.V.: 18037153 0000
KTM Incasso B.V.: 18038276 0000
Garant-O-Matic Beheer B.V.: 18038277 0000
A. van Deijk Holding B.V.: 18039166 0000
P. de Nooijer Holding B.V.: 18039167 0000
Princessa B.V.: 18040026 0000
Heleesun: 18051277 0000
Sunrise Mailorders B.V.: 18046487 0000
Sunsucces B.V.: 18051277 0000
Kadohuis B.V.: 18054553 0000
Kensington Art Collections B.V.: 18055938 0000

Van:Carin Nikkels [11 november 2005]

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar onze oma wel. Ze is een beetje aan het dementeren en daar maken ze vies gebruik van. Alleen maar pakjes sturen met mooie woorden erin zoals: "U behoort bij de prijswinnaars, u krijgt gratis bij uw bestelling....", etc.
De enige prijs die je krijgt is de trammelant die er ontstaat als je pakjes retour zendt. Ze houden dan namelijk het retourbedrag als tegoed op hun rekening. Dan moet je zelf aangeven of je dat uitbetaald wilt hebben of verrekend met een andere rekening.
Ik heb de zaken van mijn oma overgenomen en na een heel vervelend gesprek met de klantenservice van Heleesun wel kunnen bereiken dat ze uit het bestand is gehaald en dat de tegoeden met de openstaande rekeningen worden verrekend. (Gelukkig ben ik getraind in het voeren van telefoongesprekken maar als "leek" lijkt het me moeilijk om er door heen te breken.)
Maar of dat klopt kun je niet nakijken want ze geven geen gegevens af. Als je een rekening mist krijg je echt geen kopie, zou niet kunnen vanwege het systeem. Als je een rekening mist dan kun je nooit en te nimmer meer controlen hoe het in elkaar steekt. Daarnaast wil ik nog opmerken dat ze bij een automatische incasso boeken onder een ordernummer en nooit onder een rekeningnummer. Dit is verwarrend.
Toen ik belde nam de medewerkster in eerste instantie op met "Garant-O-Matic, oh nee Heleesun, goedemiddag".
Bij navraag bleek dat als ik Heleesun belde ook gelijk de zaken met betrekking tot Garant-O-Matic, Kensington en Princessa kon "regelen". Ik ben benieuwd of ze de gemaakte afspraak nakomen.
Ik zou zo zeggen: ga nooit, maar dan ook nooit met deze bedrijven in zee.

Recht & Krom:Die laatste zin lijkt me een goed advies. Kensington en Princessa kennen we nog niet, maar Garant-O-Matic des te beter. En die houdt er heel vreemde verkooppraktijken op na. Het lijkt hier ook weer te gaan om een kluwen van handelsnamen, vergelijkbaar met dat van Fitanova in Eindhoven. Mogelijk is het zelfs hun Belgische filiaal.