De FinanciŽle Kamer / Adviespas

15 berichten Dit is de eerste pagina Naar Verguld Wonen / Adviespas

Van: R. van de Vuurst [20 november 2007]

U kunt mij bereiken op 06 1253 9717
r.vuurst@adviespas.nl

info@adviespas.nl
www.adviespas.nl
Rens van de Vuurst - Commercieel Directeur Adviespas.nl
Bezoekadres - Biesbosch 225, 1181 JC Amstelveen
Postadres - Postbus 820, 1180 AV Amstelveen
Telefoon 020 752 39 90
Fax 020 752 39 99
K.v.K. Amsterdam 34266169
AFM nr. 12016438

Van: Jan & Natasha [19 november 2007]

Beste Dhr. R. van de Vuurst,
Graag zouden wij contact met u opnemen naar aanleiding van het bericht van Wim van H. Blijkbaar staat u open voor uitleg over hoe mensen gedupeerd zijn door de FinanciŽle Kamer. Wel nu, wij zijn gedupeerd en zouden daar graag contact met u over willen hebben. Zou u zo vriendelijk willen zijn ons per mail te bereiken?
Bij voorbaat dank,
Jan & Natasha

Van: R. van de Vuurst [13 november 2007]

Mijn naam is Rens van de Vuurst en ik zou heel graag willen weten wat er nu bedoeld wordt met het laatste bericht dat men op moet passen voor mij? Dit is een bericht afkomstig van Wim van H.??
Altijd mijn werk eerlijk en correct gedaan en als er mensen zijn die daar anders over denken zou ik daar graag mee in contact willen komen. Er zijn genoeg mensen die anders weten en wel uit durven komen voor hun ware identiteit.
Dus beste Wim van H.?? Je weet mij dus duidelijk te vinden en ik hoop ook dat ik jou kan vinden zodat jij mij kunt vertellen wat ik niet weet. Het failliet gaan van De Financiele Kamer is pijnlijk genoeg, of bent u misschien ťťn van de mensen die daar aan meegewerkt heeft? Graag contact zodat ook ik helder en duidelijk kan reageren.
R. van de Vuurst.

Van: Wim van H. [20 september 2007]

Voor iedereen: Directeur Rens van de Vuurst van voorheen De FinanciŽle Kamer Heemstede is weer opgedoken in de financiŽle wereld, maar nu onder de naam ďAdviespasĒ in Amstelveen. Dus ouwe wijn in nieuwe zakken, dan weet je wel genoeg.
Van een gewaarschuwd man die telt voor 2.

Van: Arthur Bruin [24 mei 2007]

Beste mensen, ik ben vandaag bij De FinanciŽle Kamer geweest... Niet dat ik mij daar 'n verzekering heb laten aansmeren, maar ik heb het interne callcenter gekocht, welke via 't internet is geveild. Ik beloof echter dat ik jullie niet zal lastigvallen met telefoontjes, want ik ga de spullen gebruiken voor mijn internetcafe!

Recht & Krom: Dat lijkt ons in meerdere opzichten goed nieuws. Succes met het cafť!

Van: Jan en Natasha [29 april 2007]

Tot onze grote verbazing en schrik ontvingen wij op 27 april 2007 een brief van SWG Incasso en Advocaten vanwege een annuleringsvergoeding voor een Bouwfonds Hypotheken. Dit is onjuist, omdat deze offerte destijds door een medewerker van de FinanciŽle Kamer, dhr. Ronald van Bochove is geannuleerd.

Het is als volgt gegaan:

Dhr. R. van Bochove is jaren geleden bij ons geweest voor het afsluiten van een lijfrentepolis. Wij waren toen ook bezig met het zoeken naar een passende hypotheek. Dhr. R. van Bochove bood aan ons daar mee te helpen. En kwam op een gegeven moment met een hypotheek van het Bouwfonds.

Om persoonlijke redenen hebben wij het aanbod afgeslagen. Dhr. R. van Bochove vertelde ons dat dat geen probleem was en beloofde ons deze te annuleren. Wij hoefden zelf niets te ondernemen vertrouwden er natuurlijk op dat hij dat voor ons zou regelen.

Een tijdje later werd er een bedrag van Ä 2.200,00 van onze bankrekening afgeschreven, de annuleringsvergoeding. Wij hebben dit bedrag door de bank laten storneren en natuurlijk meteen dhr. R. van Bochove gebeld. Hij vertelde ons dat dit een grote fout was en dat hij er meteen achter aan zou gaan. Hij belde ons even later en vertelde en verzekerde ons dat de hypotheek nu echt geannuleerd was en dat wij het Bouwfonds niets meer verschuldigd waren en dat wij weer met een gerust hart konden gaan slapen.

Wij hebben blindelings op dhr. R. van Bochove vertrouwd en hebben niets zwart op wit gekregen van de annulering, maar wel meerdere mondelinge toezeggingen.

Jaren later ontvangen wij dus nu alsnog deze grote rekening. Volgens ons is er een grote fout gemaakt en zijn wij het incassobureau, noch het Bouwfonds iets verschuldigd. Natuurlijk hebben wij afgelopen vrijdag meteen dhr. R. van Bochove gebeld, maar zijn mobiele nummer (06-52002758) is niet meer in gebruik en de FinanciŽle Kamer was telefonisch niet bereikbaar. Wij kwamen er achter dat de Financiele Kamer failliet is gegaan. Wat een pech. Hebben jullie adviezen over hoe wij ons recht kunnen halen?

Recht & Krom: Er lijkt een verband te zijn met het failliet gaan van De FinanciŽle Kamer en deze incasso.
Uit uw verhaal maak ik op dat er aanvankelijk een hypotheek is afgesloten en dat die daarna weer is geannuleerd. In elk geval heeft Bouwfonds Hypotheken werkzaamheden voor u verricht, en hebt u uw bankrekening aan hen doorgegeven.
Aan een annulering zijn kosten verbonden, en vaak ook al aan een 'vrijblijvende' offerte.
Het lijkt erop dat DFK u onjuist heeft voorgelicht wat die kosten betreft. DFK kunt u niet meer te hulp roepen, en de betreffende medewerker zal u ook niet meer kunnen en willen helpen.
Een advocaat kan u wellicht nog adviseren in deze.

Van: A. Winkelmolen [11 april 2007]

Hallo, ik kreeg afgelopen vrijdag bericht van Avero* dat De FinanciŽle Kamer failliet is.
Dit is al voor zover ik weet de 2e tussenpersoon van Avero die failliet gaat, de eerste was Qua Raad. Veel mooie praatjes hebben die financiŽle adviseurs, laat je niet te snel verleiden door mooie cijfers maar wees voor jezelf realistisch.
Ik snap niet dat Avero zich niet meer bekommert om deze tussenpersonen, per slot van rekening zijn zij de visitekaartjes voor Avero.

* Avero Achmea is een van de maatschappijen waarvoor De FinanciŽle Kamer bemiddelde.

Van: Susanne Paassen [13 november 2006]

Ik ben zeer positief gestemd over de financiele kamer. De adviseur heeft mij goed geadviseerd en de mogelijk aangeboden om uit meerdere maatschappijen te kiezen. Daarbij word ik elk jaar netjes opnieuw bezocht. Volgens mij gaat dit verhaal alleen maar over de telemarketing. Tja, daar kan wel eens een rotte appel tussen zitten. Ik heb er een heel positief gevoel bij.

Recht & Krom: Vertel eens wat meer over je werk bij DFK, Susanne!

Van: Bert de Jong [19 augustus 2006]

Ik heb het mailtje van Stijn nog eens goed gelezen, maar van de adviseurs van DFK hebben 90% geeneens een diploma, zoals bv PP1 of PP2 (Pensioenpraktijken 1 en Pensioenpraktijken 2).
Daarnaast mag Stijn vertellen en laten zien aan ons hoe afhankelijk ze zijn en de maatschappijen aantonen waarmee ze werken. Ik durf er een krat bier op te zetten dat het er niet meer als 4 zijn, waarvan Aegon en Avero hun voorkeur krijgt.
In afwachting van Stijn zijn reaktie.

Van: Bert de Jong [19 augustus 2006]

Ik wil even reageren op het berichtje van Stijn van 6 juni 2006. Het is ronduit waanzinnig waar deze jongen het over heeft, dat de FinanciŽle Kamer onafhankelijk is.
Ze werken met 2 maatschappijen, en dat zijn Aegon en Avero. Heel simpel omdat ze daar de meeste provisie krijgen. Gelukkig is de AFM (Autoriteit FinanciŽle Markt) opgericht, zodat dit soort bedrijven aangepakt kunnen worden.
Ik weet niet of Stijn bij het callcenter werkt of bij de DFK zelf, maar mensen die niet de waarheid vertellen zegt al genoeg.

Van: Stijn [6 juni 2006]

Als medewerker van DFK wil ik graag even reageren. DFK is een onafhankelijk adviesbureau dat adviseert op gebied van o.a. pensioenen. Om klanten te werfen gebruiken wij inderdaad een intern callcenter. Uiteraard streven wij er niet naar om agressief te verkopen, en zeker niet om verkeerde informatie aan de klanten door te geven. Dat dit wel kan gebeuren heeft te maken met het feit dat wij, net als vrijwel alle callcentra, gebruik maken van studenten. Voordeel hiervan is dat zij vaak gemotiveerd zijn en een drive hebben om te werken, om natuurlijk wat bij te verdienen voor vakanties of wat ook. Nadeel is dat zij gemakkelijker liegen, of proberen een klant informatie te geven over dingen waar zij geen of weinig weet van hebben, en zodoende verkeerde informatie verschaffen. Wij controleren hier zeer streng op, maar wij kunnen natuurlijk niet met iedereen continu meeluisteren. Omdat opnemen van gesprekken wettelijk niet is toegestaan, is ook dat geen optie. Hoe zeer wij ons best ook doen, wij, en andere callcentra, kunnen het nooit verhelpen dat er soms onwaarheden worden verteld, dat onze naam natuurlijk niet ten goede komt. Daarvoor onze excuses uiteraard.

Maar om nog antwoord te geven op de vragen. Wat er gebeurd bij een afspraak is eenvoudig. Wij bellen u op om te attenderen op de wetwijzigingen op gebied van de sociale zekerheid. Indien iemand geinteresseerd is en een gesprek aangaat, gaat onze medewerken wat dieper graven in hun werkverleden, en kan via een vragenlijstje constateren met welke wetswijzigingen en dus veranderingen de klant te maken krijgt. Wij doen hierbij een aanbod om een afspraak te maken met een van onze pensioenadviseurs. Dit zijn welopgeleide mensen die bij de klant thuiskomt, en een grote pensioenberekening maakt en alle informatie die daarbij hoort verschaft. Hieruit volgt ook een advies.
Wij hoeven hiervoor geen geld in rekening te brengen en is dus gratis. Het is ook aan de klant wat deze met het advies doet. Wij hopen echter dat wanneer de klant besluit iets aan het pensioen te doen, bijvoorbeeld een lijfrente af te sluiten, dat dit via ons gebeurd. Als wij deze polis voor u bij een bank afsluiten krijgen wij daarop een provisie. Dat is ons deel.

Waarom onafhankelijk dan? Er zijn vele pensioenadviseurs, maar vaak verbonden aan een bank of verzekeringmaatschappij. Deze proberen natuurlijk hun eige polissen te slijten, waarbij u duurder dan bij de ander uit kan zijn.
Ook adviseurs die los staan van bedrijven kunnen afhankelijk zijn, omdat Aegon bijvoorbeeld meer provisie geeft dan Rabobank. Zodoende handelt de adviseur altijd uit eige belang.
Wij hebben een dusdanige deal dat wij van alle maatschappijen en banken eenzelfde provisie krijgen. Ons boeit het dus niet bij welke bank u iets afsluit, en kunnen dus precies nagaan, welke bank voor uw situatie de goedkoopste is. Dat maakt ons onafhankelijk.

Onze excuses nogmaals voor alle vervelende telefoontjes van onjuist functionerende callcenter medewerkers. Wij proberen zeker niet aan oplichting te doen. Verder hoop ik u voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,
Stijn

Van: B. de Groot [30 mei 2006]

Indien u gebeld wordt door dergelijke instanties is er een aanhouder, dat bent U.
Zeg tegen de beller/ster dat je even een pen gaat pakken - of iets dergelijks - en leg de hoorn er gewoon naast.
En laten liggen uiteraard.

Van: Erik [14 december 2005]

Ik kreeg vanavond een telefoontje van een call center-medewerker van de FinanciŽle Kamer. Omdat ik het een ontzettend onduidelijk verhaal vond wat er verteld werd, en wat ging tegenvragen, krijg ik volgende week een telefoontje van iemand anders, die ook een afspraak wil maken (wat ik sowieso niet wil).
Naar aanleiding hiervan even wat info opgezocht. En zodoende kwam ik ook bij uw vraag op uw site.
Er is een website van de fin. kamer; www.dfk.nl en het adres is Lanckhorstlaan 42, 2101 BE Heemstede, tel. 023-5483131.

Ik kijk uit naar het telefoontje volgende week, en zal u, wanneer u het op prijs stelt, ervan op de hoogte brengen.

Rest mij nog de vraag waarom u het verzoek om info op uw site zette, zijn er aanwijzingen dat deze organisatie niet betrouwbaar is? Graag reactie, waar mogelijk.

Van: Marjon [14 december 2005]

Enkele weken geleden werd ik gebeld door iemand van de FinanciŽle Kamer. Zij presenteren zich als een onafhankelijke instantie die mensen voorlichting geven over de nieuwe levensloopregeling. Ze brachten het heel gewichtig: per 1-1-2006 gaat de nieuwe levensloopregeling in, er gaat van alles veranderen enz. enz.

Ze beweerden ook dat je een keuze MOET maken tussen spaarloon of levensloop, je MOET aan 1 van beide regelingen meedoen. Verder benadrukten ze met klem dat een advies van hen je tot niets verplicht, dat je niets hoeft te tekenen enzovoort.
Ik trapte erin en heb toestemming gegeven binnen 3 dagen teruggebeld te worden door een andere collega van hun om een afspraak te maken. Toen ik enkele dagen later eens informatie ging opzoeken over de levensloopregeling (via mín werk, internet, enzovoort), kwam ik erachter dat er helemaal niks verplicht is. Alleen als je al spaarloon hebt, moet je kiezen of je hiermee doorgaat of niet. Als je geen spaarloon hebt, hoef je helemaal niks. Je kan elk jaar beslissen of je in wilt stappen (voor levensloop of spaarloon) of niet. Voelde ik me even lekker genaaid! En toen ze weer terugbelden om daadwerkelijk een afspraak te maken, kwam ik erachter dat ze je gewoon een pensioenvoorziening willen aansmeren, heeft indirect wel met de levensloopregeling te maken, maar pensioen is toch een apart gedeelte! (Een pensioenfonds mag geen levensloopregeling aanbieden).

Ik heb dan ook vriendelijk bedankt en geen afspraak gemaakt.
Of het nou echt oplichters zijn, dat durf ik niet zeggen want ik weet niet wat voor advies zij geven en of je echt tot niets verplicht wordt.
Maar de manier waarop ze met je in contact willen komen (paniek zaaien met een nieuwe regeling en onjuiste info geven) vind ik nou niet zo netjes! Mín gevoel zei gewoon dat het niet klopte: geen ťťn bedrijf is onafhankelijk, voor niks gaat de zon op toch? Ze gaan je echt niet voorlichten omdat ze je zo aardig vinden, ze hebben er natuurlijk belang bij! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar verhalen van mensen die wel een afspraak met hun gemaakt hebben, en wat daar uit is gekomen.

De enige informatie die ik heb kunnen vinden was via hun eigen site: www.dfk.nl.
En bij de Autoriteit FinanciŽle Markten staan ze wel vermeld in een bedrijvenregister, en welke vergunningen ze wel/niet hebben. Ze staan in ieder geval niet op een zwarte lijst of iets dergelijks, dat valt dan weer mee lijkt me.
Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geÔnformeerd.

Recht & Krom: Hartelijk dank Marjon! Je conclusies lijken me terecht. We mogen ze misschien geen oplichters noemen, maar of ze wel helemaal zuiver bezig zijn dat is een andere zaak. Ik denk niet dat je via hen goedkoop uit bent als je met ze in zee gaat.

Van: Dick Waanders [14 december 2005]

Toen ďDe FinanciŽle KamerĒ zich enkele maanden geleden telefonisch bij mij meldde, wist ik meteen dat ik in een gesprek totaal gťťn zin had. Alleen al vanwege die schertsnaam!
Ik heb de medewerker van het belcentrum dan ook geen kans gegeven om zijn verhaaltje af te steken.
Uit wraak heeft men daarna tot op heden wel vijftig keer opnieuw gebeld. En dat zal wel tekenend voor hun agressieve en onfatsoenlijke verkoopmethode zijn.
Want wat ze u ook proberen wijs te maken, ze willen alleen maar iets verkopen, dat staat vast. Ook staat vast dat ze er vťťl geld aan zullen verdienen!
Inmiddels moeten ze zo'n beetje heel Nederland hebben gebeld. Wie kan er meer over vertellen?