(Goed Leven) Euro-Shopping (4)

59 berichten Terug Dit is de laatste pagina


Van:Bertie G. [12 maart 2013]

Ook wij willen reageren op de fa. Goed Leven Euroshopping.
Een paar jaar geleden hadden wij iets besteld maar nooit gekregen, en dat kon bewezen worden. We kregen toen de ene dreigbrief na de andere, en op het laatst een incassoburo achter ons aan. Die hebben alles uitgezocht en zij zijn tot de conclusie gekomen dat wij de waarheid spraken. Wij hebben keurig netjes een brief gekregen dat alle vorderingen werden stopgezet.
Wat schetst onze verbazing: verleden week donderdag valt er een brief op de mat van CIB (Centraal Invorderingsburo) met... ja wel hoor, een invordering van Goed Leven en het dreigement dat er een rechtszaak van zou komen. Meer dan twee jaar na de brief van het ene incassoburo proberen ze het bij het volgende.
Gelukkig heb ik de brief nog en een kopietje is onderweg. Ik heb ook een kopie gestuurd naar Goed Leven in Weert en hun heel duidelijk gemaakt dat wij, indien deze dreigementen niet stoppen, een aanklacht tegen hun gaan indienen wegens intimidatie en bedreiging. Het moet niet gekker worden hier in Nederland!

Van:Mia Kusters [27 februari 2013]

Gisteren heb ik de zoveelste brief gekregen van Selina Steeg, met informatie over de “onherroepelijke uitbetaling” van een prijs van € 9.440,--. Dit heb ik in een neutrale enveloppe gedaan en ik ben benieuwd wanneer ze bij mij aan de deur komen om het bedrag te overhandigen.
De ene keer is het De Goede Prijs en de andere keer is het Goed Leven bij Euro-Shopping. En dat alles vanuit Weert.

Van:R. Nieuwenhuizen [27 december 2012]

De lijst wordt nog steeds langer. Ook mijn 87-jarige moeder heeft op een moment gedacht van baat het niet dan schaadt het niet. Bij Janus in jawel Weert stuurde ze een antwoordenveloppe in voor een prijs van 13.500,- euro, bestelde braaf twee kleine flesjes likeur, betaalde dat keurig en was in afwachting van de gegarandeerde cheque. Niet dus, wel op een geven moment een pakje met haar 'bestelling', die ze nooit gedaan heeft. Stel je voor, je bent een weduwe van 87 jaar en je ontvangt ongevraagd een flesje eau de parfum met de opwindende naam: "Luscious Sexy me".
Inmiddels heeft ze telefonisch haar onverwachte en ook nooit afgesloten abonnement opgezegd en vooralsnog lijkt dat te werken. Wel blijven nog de aanmaningen binnenstromen. De ongeopende verpakking ligt klaar om afgehaald te worden want 'voldoende gefrankeerd' opsturen gaat ze niet doen. Zeker niet als je de acceptgiro samen (!) met het bewijs van ter post bezorging moet meesturen. Mijn moeder was een beetje naief, maar ze is zeker niet achterlijk!

Van:Frank de Leeuw [17 november 2012]

Enige tijd geleden heb ik een spuitbus besteld met een middel tegen stofmijt bij Goed Leven / Euroshopper. Dat artikel is toen geleverd en heb ik betaald. Vandaag (17-11-2012) heb ik een pakje bij mijn voordeur gevonden, met exact hetzelfde product en met een factuur. Niet besteld. Afzender: Goed Leven, Postbus 10353, 6000 GJ Weert.
In het forum lees ik dat dit een gangbare handelwijze van deze 'ondernemers' is. Ik lees ook dat mensen moesten betalen voor het terugsturen van de ongevraagde zending. Dat laatste ga ik niet doen. Ik zal proberen bij het postagentschap het pakje gratis te laten terugsturen. Kan dat niet, dan houd ik het pakje en wacht af wat komen gaat. Ik betaal in elk geval niet.
Deurwaarders? Ze komen maar. De teksten op dit forum geven bij een rechtszaak voldoende achtergrondinformatie over deze malafide firma.

Groet,
Frank de Leeuw

Van:J.M. van Mol [20 oktober 2012]

Vandaag ook zo een “geluksenveloppe” ontvangen, deze wordt direct in de papierbak gekieperd en het is niet de eerste, heb ook nog eentje gekregen van “Janus” dus idem dito: papierkorf. Wist u dat zulke praktijken verboden zijn door het Europese Hof van Justitie?

Groeten uit België,
J.M.van Mol

Van:J. Bangma [4 september 2012]

Hoewel ik vele malen hun post retour afzender heb gestuurd met daarin opmerkingen dat ze moeten stoppen met deze flauwe kul en zelfs ge-eist dat ze mijn gegevens uit hun betand verwijderen blijven ze post sturen met daarbij de vermelding dat ik recht heb op een cheque met een groot bedrag. Ik word hier niet goed van, en zou het helpen als we dit groot in de publiciteit gaan brengen bij b.v. TROS-RADAR en/of VARA-KASSA?
Vandaag, 4 september 2012, ontving ik weer post met daarin de toezegging voor een bedrag van € 11.450,00 en om de cheque bezorgd te krijgen moet ik direct contact opnemen met de financiële directie. Wat ik natuurlijk niet heb gedaan. Stoppen met deze onzin!

J. Bangma

P.S. De ontvangen post weer retour afzender, zonder postzegel.

Van:Tineke Scholten [25 juli 2012]

Beste Forum,

Zojuist uw site gevonden, hoe kan ik al die post van stoppen? Hoe kunnen we überhaupt dit soort ellende stoppen?
Nee, ik heb niets ingestuurd, want wie kan er zomaar geld weggeven? Nou, ik niet en zij ook niet.
En dan dat eeuwige gebel, ingesproken door een computer. Voorlopig stuur ik alles naar Goed Leven terug, tenminste dat probeer ik. Ik vraag me af hoe ze geld verdienen. Dit is toch geen verkopen!

Hartelijke groeten,
Tineke Scholten.

Van:Mia van Venrooij [11 mei 2012]

Wat een ellende... hoe kom ik van die reclamerotzooi af? De ene keer is het Janus en de andere keer ... weet ik veel.
En steeds grote prijzen... ha ha. Gelukkig trap ik er niet in, maar wil die rotzooi ook niet hebben!

Mia

Van:T. Deelstra [1 mei 2012]

Ik heb een pakket ontvangen van Euro-Shopping met artikelen die ik niet besteld heb. Meteen een brief gestuurd naar Postbus 10353 te Weert (als dat pb nr bestaat) dat ik het pakket wel wil retourneren, maar dat ik eerst de portokosten vergoed wil hebben. En nu maar afwachten op de reactie van deze firma.

Met vriendelijke groet,
T. Deelstra

Recht & Krom Prima actie!

Van: Lida Diepstraten [27 april 2012]

Ook ik ben er ingetrapt, maar niet lang. Heb al 3 pakketten geweigerd aan te nemen. De bezorger bergreep het heel goed. Hij zei: “Ik heb zo veel klachten, mevrouw, ik weet nu dat u dergelijke pakketten uit Weert niet wilt ontvangen, nou dan gooien we die direct bij ons in de bak Retour. Zo simpel is dat, en we zullen ze niet meer bij u bezorgen.”
De rekeningen die ik daarover krijg, lap ik aan mijn laars. Ze kunnen je niets maken, er zijn zoveel sites waarnaar we verwijzen kunnen met lijsten klachtbrieven. Zoek op de naam Janus Weert, en je krijgt een lijst van namen en adressen van oplichters en fantasten, en daar staat Goed Leven en Bela Vita ook bij.

Lida Diepstraten

Van: J. Bangma [24 april 2012]

Goedemiddag,

Vandaag, dinsdag 24 april 2012, ontving ik post van De Goede Prijs, voorheen Goed Leven of Euroshopping Weert?
Daarin een bericht dat er op 25-04-2012 om 9.45 uur (morgen dus) een trekking heeft plaatsgevonden en dat ik een persoonlijk Trekkingsnummer heb gekregen. Het is toch knap dat men in de toekomst een trekking kan doen.
Om een prijs te winnen moet ik wel eerst een bestelling plaatsen, wat ik natuurlijk NIET doe. Ik ken het bedrijf verder niet, maar heb wel de indruk dat het hier om geldklopperij gaat, waarbij ik het woord oplichting wel in mijn achterhoofd heb.
Is er aan dit soort praktijken geen halt toe te roepen? Indien u prijs stelt op de door mij ontvangen informatie wil ik u deze wel toesturen.

met vriendelijke groeten,
J. Bangma

Van: M. Schoonheim [14 april 2012]

Kan iemand mij helpen aan de gegevens van dit bedrijf/telefoonnummer? Heb een adressenlijst gevonden op internet, maar kan het nu niet meer vinden.

Van:A. Rossieau [22 januari 2012]

Doe nooit, maar dan ook nooit een bestelling bij Euro-Shopping. Je krijgt allerlei artikelen thuisgestuurd die je helemaal niet besteld hebt. Maar ze verwachten uiteraard wel dat je ze betaalt. Het is een grote oplichtersbende. Begin er niet aan.

Van:Tom van G. [30 december 2011]

Wat ben ik een domme kl...zak geweest. Maar ik heb gelukkig niets besteld. Alleen een z.g. set bakjes (plak de zegel op de envelop) zou ik gratis bekomen. Een dag later ging ik op internet naar dat bedrijf zoeken en kwam ik een reeks klachten tegen. Nu hebben ze nog niets gestuurd en ik hoop dat ze dat ook niet zullen doen. Ik sluit mij aan bij de klachten die ik op internet zie staan.
Tevens wil ik iedereen waarschuwen vooral niet in te gaan op hun aanbiedingen.


Terug Dit is de laatste pagina