Webshop-ellende (2)

Na de bestelling

Om 15:30 u. ontvangen we een orderbevestiging met nummer 1470065.
Om 15:38 u. ontvangen we een tweede orderbevestiging, nu met nummer 1470071.
We denken aan een intern foutje bij Scheer & Foppen, want we hebben uiteraard maar één wasmachine besteld. De inhoud van beide mailtjes is verder identiek.
Achter Leverdatum staat: “Er is nog geen afleverdatum bekend”, hoewel we aangegeven hebben dat er morgen geleverd moet worden.
De specificatie van het te betalen bedrag is wat merkwaardig:

Subtotaal € 599,00
Fullservicelevering € 18,95
Verzendkosten € 18,95
BTW Bedrag € 107,25
Totaal € 617,95

Een optelling die niet klopt, en twee keer afleverkosten? Gelukkig klopt het totaalbedrag wel.
Onder Betaalwijze staat: “Bezorgen via Bezorgdienst, iDeal”, hetgeen ons niet helemaal duidelijk is.
Omdat we een account hebben bij S&F kijken we even wat daar staat over onze bestelling. We raken steeds meer in vertwijfeling, want er staat dat we twee dezelfde wasmachines hebben besteld, waarvan er één is betaald. De andere moet zo spoedig mogelijk worden voldaan.
Het wordt tijd voor een telefoontje naar S&F. De dame van de klantendienst is het met ons eens dat er iets is misgelopen, en dat dat niet had mogen gebeuren.
Om 15:59 u. krijgen we een nieuwe mail, met de volgende inhoud:

“Beste klant, Helaas hebben wij uw betaling niet correct ontvangen, waardoor uw bestelling met bestelnummer 1470071 is geannuleerd.”
Het klinkt een beetje als verwijt dat we in gebreke zijn gebleven om te betalen.

Dag van de geplande bezorging (woensdag)

We hebben de route van de voordeur naar de badkamer keurig vrij gemaakt van obstakels, zodat de medewerkers van de bezorgdienst geen hinder ondervinden. En we hebben de oude machine volgens instructie afgekoppeld en transportklaar gezet, zodat die ook probleemloos kan worden meegenomen en afgevoerd.
We wachten de hele dag op de bezorgdienst van S&F, maar er komt geen wasmachine...
In de loop van de middag komt er wél een mailtje:

“Kies uw bezorgdatum / afhaaldatum voor uw bestelling

Beste {aanhef} {achternaam},
...
Ga nu naar uw order om een afspraak te maken: Bezorg afspraak maken
...
Vervolgens kunt u, de dag van de levering, een tijdsindicatie opvragen. Meer hierover vindt u op onze website: MijnBezoring.nl

Moeten we iets bezorgen om een afspraak te kunnen maken? En wat betekent MijnBezoring? Zulke slechte mailtjes wekken helaas weinig vertrouwen, evenals het feit dat er niet bezorgd wordt volgens afspraak.

Via de statuspagina van ons account kunnen we opnieuw aangeven dat er de volgende dag bezorgd moet worden, en dat doen we dus.