Reader's Digest (1)

Reader's Digest

[november 2006]

Reader's Digest laat huis aan huis een envelopje bezorgen, met daarin een bonnetje met een zogenaamd deelnamenummer. Door een gratis telefoonnummer te bellen kan men het deelnamenummer activeren en zo kans maken op een geldprijs van 100.000 euro.
Achterop het envelopje staat o.a.: “Vertrouwelijk; Onmiddellijke reactie vereist; Belangrijk; Open onmiddellijk.” Dezelfde soort rim-ram als alle bedrijven met nep-prijsvragen en nep-prijzen, dus ons vertrouwen in deze promotie-actie is klein.

In het reglement van dit 56e Prijzenfestijn staat dat de actie loopt van 1 juli 2006 tot 1 juli 2007, en dat alle ontvangers van de nummers persoonlijk zijn uitgekozen.
Dat is al een grote leugen, want de envelopjes bevatten geen naam of adres.
Er staat verder dat het bedrag van 100.000 euro op een speciale bankrekening (welke?) is gedeponeerd en binnenkort gegarandeerd kan worden uitgereikt. Er staat kán, niet zál. Bovendien moet het 'binnenkort' gezien worden als: ná 30 juni 2007.
In het reglement is ook nog sprake van een mr. A.J.J.T. Singewald (“onafhankelijke deskundige op het gebied van Direct Marketing en gegevensbescherming”), die het winnende nummer reeds heeft getrokken en in zijn kluis gestopt.

In het reglement staat ook dat de winnaar persoonlijk bericht krijgt en dat zijn naam in Het Beste en in De Telegraaf zal worden gepubliceerd.
Het klinkt allemaal vertrouwenwekkend, maar wij zouden wel eens een winnaar van een van de voorgaande 55 hoofdprijzen willen spreken. Bent u één van deze personen, of kent u er één? Laat het ons weten!
Het lijkt ons erg sterk dat Reader's Digest zomaar € 100.000 weggeeft, zonder de kans dat bedrag direct terug te verdienen.
Wie heeft het telefoonnummer al gebeld, en wat krijgt men dan te horen?