Praxis zomerkluspas

Praxis zomerkluspas

[7 juli 2011]

Grote bedrijven lijken in meer opzichten op dieren: ze vechten als leeuwen om hun prooi (de klant) en ze apen elkaar na als papegaaien.
Als er één bouwmarkt (Gamma) begint met een kortingpas voor de klant, dan komen al snel Multimate en Praxis met hun eigen pas.
Het woordje ‘korting’ maakt de Nederlandse consument kennelijk nog altijd blind en doof, want miljoenen mensen vullen braaf een aanvraagformulier voor zo'n pas in, geven hun persoonlijke gegevens prijs, en staan toe dat hun “profielen” worden bijgewerkt aan de hand van o.a. hun koopgedrag. Ook komen ze niet in opstand tegen de ongebreidelde handel in die profielen, die een aanslag vormen op ieders privacy.

Voor de Praxispas moet tien euro betaald worden. Hij is strikt persoonlijk, niet overdraagbaar en ook is het verboden om de pas te dupliceren. (Want dan worden de statistieken onzuiverder...)

Dat Praxis de klant inmiddels met minachting beschouwt, blijkt uit het zeer denigrerende je en jij waarmee men ons aanspreekt.
De bouwmarkten hebben het moeilijk tegenwoordig, en er zullen wel slachtoffers gaan vallen. We zijn benieuwd welke er als eerste sneuvelt.

Lees meer over de kortingpas in de rubriek Wegwijs bij Klantenkaarten.